Skip to content

Kontrola wyrobów tytoniowych w ramach umowy o urzędzie nadrzędnym z 1998 r ad 8

4 miesiące ago

643 words

Do tej pory jednak linie rzucone zostały wykorzystane jedynie przez niewielką grupę palaczy.29,73 Finansowanie dla rzucania palenia zależy od niestabilnej kombinacji państwa i źródeł dobrowolnych, w wyniku czego nie wszystkie osoby dzwoniące mogą zostać obsłużone.74 Dwa państwa (Oregon i Michigan) zamknęli swoje rzucone linie w 2003 roku z powodu ograniczeń budżetowych, a inne państwa są gotowe do naśladowania. Finansowana przez władze federalne krajowa linia rezygnacji, która miałaby bezpłatny numer i która byłaby powiązana z kampanią medialną zachęcającą palaczy do dzwonienia pod ten numer, byłaby ogromną pomocą, podobnie jak wsparcie dla internetowych usług rzucania palenia. Polityka handlu międzynarodowego
Rysunek 1. Rysunek 1. Ostrzeżenia dotyczące opakowań papierosów wyprodukowanych w Australii (panel A) i Kanadzie (panel B). Do niedawna Stany Zjednoczone sprzeciwiły się Ramowej konwencji antytytoniowej (FCTC), która była sponsorowana przez Światową Organizację Zdrowia w 2003 r. I która zakazuje reklamy wyrobów tytoniowych w zakresie dozwolonym przez konstytucję każdego kraju, nakłada agresywne etykiety ostrzegawcze (zob. Na przykład Rysunek 1) wymaga listy składników tytoniu na opakowaniach i nakłada inne kontrole, które zakończyłyby stosowanie terminów światło i łagodny na opakowaniach papierosów i zahamowałoby przemyt tytoniu75. 21 maja br. 2003, krótko po tym, jak Stany Zjednoczone porzuciły swój sprzeciw, FCTC została przyjęta głosami 192 członków Światowego Zgromadzenia Zdrowia .76 Aby FCTC stało się wiążącym traktatem międzynarodowym, musi on zostać ratyfikowany przez organy legislacyjne przynajmniej 40 narodów. W celu ratyfikacji administracja danego kraju musi podpisać traktat, a następnie przekazać traktat ustawodawcy do zatwierdzenia. Do chwili obecnej 77 krajów podpisało konwencję FCTC, ale tylko Norwegia, Sri Lanka, Seszele, Malta i Fidżi ją ratyfikowały. Nie wiadomo, czy administracja Busha poprze FCTC. Oczekuje się, że amerykański przemysł tytoniowy, który starał się osłabić traktat, sprzeciwi się ratyfikacji. Nawet jeśli FCTC zostanie ratyfikowana, siła, z jaką będą egzekwowane jego postanowienia, zależeć będzie od gorliwości każdego kraju i będzie w dużym stopniu uzależniona od postaw i praktyki Stanów Zjednoczonych i głównych firm eksportujących tytoń.
Wnioski
Istnieją cztery kluczowe elementy skutecznego działania na rzecz zdrowia publicznego – wysoce wiarygodne dowody naukowe, namiętni adwokaci, kampanie medialne oraz prawo i regulacje, zazwyczaj na poziomie federalnym77. W walce przeciwko szkodliwym skutkom używania tytoniu najpierw pojawiły się dowody naukowe prawie 50 lat temu, a od tego czasu zwolennicy kontroli palenia tytoniu brali udział w czterdziestoletniej bitwie przeciwko amerykańskiemu przemysłowi tytoniowemu.15 Poza ogólnonarodową kampanią medialną przeciwko używaniu tytoniu pod koniec lat 60., niewiele było kontrowersji dotyczących tytoń do połowy lat 90., a początkowo był prowadzony tylko w kilku stanach do niedawnej kampanii finansowanej przez MSA finansowanej przez MSA. W tym samym czasie inicjatywy rządowe, w szczególności federalne antytytoniowe wysiłki, były stosunkowo słabe. Oprócz 440 000 Amerykanów, którzy umierają każdego roku z powodu palenia, kolejne 8,6 miliona cierpi na poważną chorobę wywołaną przez tytoń. wskaźniki palenia powoli maleją, postęp w tym kierunku byłby szybszy, gdyby federalna polityka odpowiadała zarówno rygorowi naukowych dowodów przeciwko używaniu tytoniu, jak i stanowczości zwolenników antytytoniowych.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Wspierane przez Fundację Roberta Wooda Johnsona i program Scholar in Residence Fundacji Rockefellera w Bellagio, Centrum Studiów i Konferencji Bellagio we Włoszech.
Dr Schroeder jest nieodpłatnym przewodniczącym Fundacji Amerykańskiej Legacy, która jest finansowana z Porozumienia Ramowego.
Jestem wdzięczny Brianowi Eule, Elissie Keszler, Victorii Weisfeld, Stephenowi Isaacs i Garfield Mahood za ich pomoc.
Author Affiliations
Z Wydziału Medycyny Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Francisco.
Prośba o przedruk do Dr. Schroedera z Wydziału Medycyny Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Francisco, 3333 California St., Suite 430, San Francisco, CA 94143-1211 lub w [email protected].
[więcej w: bromazepam, bupropion, bikalutamid ]
[przypisy: zespol reitera, pępek świata garwolin, atrofia szyjki macicy ]

0 thoughts on “Kontrola wyrobów tytoniowych w ramach umowy o urzędzie nadrzędnym z 1998 r ad 8”