Skip to content

Kontrola wyrobów tytoniowych w ramach umowy o urzędzie nadrzędnym z 1998 r czesc 4

4 miesiące ago

559 words

Do tej pory 20 stanów i Dystrykt Kolumbii albo dokonały sekurytyzacji swoich przyszłych płatności MSA, albo ogłosiły zamiar uczynienia tego31 (Gallogly M, Kampania na rzecz Dzieci bez Tytoniu: komunikacja osobista). Transakcje te są znane jako nagie obligacje , ponieważ przenoszą ryzyko na inwestorów, bez żadnej państwowej gwarancji zapłaty. Ostatnio jednak Nowy Jork i Kalifornia sprzedały obligacje tytoniowe wspierane przez wpływy z podatków państwowych. Państwa te mają teraz zachętę finansową, aby utrzymać przemysł tytoniowy w zdrowiu, ponieważ jeśli firmy utracą swoje płatności MSA, zobowiązania finansowe powrócą do stanów32. Na przykładzie państwowej ochro- ny wobec przemysłu tytoniowego, w tym roku 37 państw prawnicy generalni poparli pomyślny wysiłek Philipa Morrisa, by zmniejszyć obligację o wartości 12 miliardów dolarów, która została zamówiona przez sędziego stanu Illinois w ramach prywatnego pozwu, który jest obecnie przedmiotem odwołania. Obawy państw polegały na tym, że gdyby firmy tytoniowe zostały zbankrutowane w wyniku wysokich, sądowych wyroków, wówczas płatności na rzecz państw w ramach MSA przestałyby obowiązywać. W ten sposób MSA stworzyła perwersyjne zachęty dla państw, aby utrzymać kondycję finansową przemysłu tytoniowego. Silne strony
Matt Myers, dyrektor Kampanii na rzecz Dzieci bez Tytoniu i ważna postać w rozmowach o globalnym rozliczeniu21, powiedział w wywiadzie, że przyznaje MSA największy wzrost wydatków na zapobieganie i zaprzestanie palenia tytoniu w historii. Fundusze te na zawsze zmieniły debatę na temat odpowiedniego poziomu finansowania kontroli tytoniu. Oczywiście nawet marne wydatki państwowe rozszerzyły krajowe wysiłki kontrolujące palenie tytoniu daleko poza wcześniej wyizolowane przykłady wydatków państwowych na ten cel. MSA sfinansowała pierwsze ważne krajowe odliczenia za 30 lat (kampania prawdy Fundacji Amerykańskiej Legacy), która wraz ze zwiększonymi podatkami na tytoń i innymi czynnikami zmniejszyła wskaźnik palenia wśród młodych ludzi do poziomu 27 lat niskiego poziomu.33
Aby zapłacić za programy antytytoniowe wymagane przez MSA, firmy tytoniowe podniosły cenę papierosów o 45 centów za opakowanie. Biorąc pod uwagę, że cena elastyczności popytu na tytoń w Stanach Zjednoczonych wynosi około -0,4 – to znaczy, za każdym 10-procentowym wzrostem ceny dochodzi 4-procentowy spadek popytu – wzrost może okazać się najważniejszą korzyścią dla tytoniu MSA, co prowadzi zarówno do zapobiegania paleniu tytoniu, jak i do rzucenia palenia.34 Wysokie ceny mogą jednak jedynie podnieść wiek, w którym ludzie zaczynają palić.
MSA udostępniła również więcej dokumentów dotyczących przemysłu tytoniowego. Naukowcy z całego kraju przeglądają te dokumenty i publikują nowe odkrycia oparte na nich o praktykach i taktyce przemysłowej36.
Zwycięzcy i przegrani
Oczywiście łatwiej byłoby ocenić skutki MSA, gdyby można było się dowiedzieć, co by się stało, gdyby 46 państw rozstrzygających zamiast tego prowadziło odrębne postępowania sądowe. Ile garniturów stanęłoby przed sądem iz jakimi rezultatami. Ile państw osiedliłoby się osobno i jakie osiedla zostałyby osiągnięte. Chociaż odpowiedzi na te pytania nigdy nie będą znane, konsensus, który się pojawił, polega na tym, że społeczeństwo straciło doskonałą okazję do poprawy swojego stanu zdrowia
[patrz też: bupropion, anastrozol, Mimośród ]
[więcej w: nasiadówka z rumianku, limitki aflofarm, climagyn ]

0 thoughts on “Kontrola wyrobów tytoniowych w ramach umowy o urzędzie nadrzędnym z 1998 r czesc 4”

  1. [..] Oznaczono ponizsze tresci z artykulu oryginalnego: chirurg stomatolog warszawa[…]